joi, 28 februarie 2008

Se schimbă "lumea"! (禅)

Copilul zice:

Cum eram eu la ora de CCJ (Cultura si Civilizatie Japoneza) si vorbeam despre calugarii budisti zen si iluminarea lor... saThis Japanese scroll calligraphy of Bodhidharma reads “Zen points directly to the human heart, see into your nature and become Buddha”. It was created by Hakuin Ekaku (1685 to 1768) zicem ca m-am "iluminat" si eu. De ce? Pentru ca am realizat cat de repede trece timpul si cat timp pierd eu asha aiurea... Asa ca incerc sa reduc "portia de net". Intru doar dimineata vreo 10 minute sa citesc mailurile (inca astept ziua in care o sa gasesc in inbox mesajul de la Mariana Galescu [neogen] in care sa fie jobul potrivit pentru mine) si mai intru seara dupa ora opt pana la cel tarziu ora 12. Deci s-au redus substantial orele de net! Ok. Dar ce fac acum cu timpul 'liber'? Ei bine... desenez, citesc, invat, fac curat (sala nu se pune ca aia nu e din timpul liber :P)... mai nou am dezvoltat o noua pasiune: PUZZLE-urile! Ahhh ce as vrea sa imi cumpar un puzzle cu multe, multe, multe piese. Sa imi ia o zi sa il fac. E si asta un mod de a imi antrena rabdarea. Pe care am decis sa o dezvolt.

'mne Maica Domnului!
"Ce ţi-au făcut indienii maică?" ... şi maică-sa zicea că îşi va găsi vocaţia la 30-40 de ani! Cine mă? Copilu'? Fuji da ci! A început de acum... să aibă timp!
不立文字
直指人心
_______________________________________________________
Pentru a rămâne în zonă am să vă prezint o fotografie din 2002 făcută în Palatul Imperial în timpul vizitei oficiale a lui George W. Bush (americanul!) în Japonia.
              The imperial couple with President George W. Bush and Laura Bush at the Imperial Palace (2002)
Mă da' sărac împăratul Akihito al Japoniei! N-are el un preş, un mileu... ceva acolo să-l lase pe Bush mască!
Oare putem învăţa ceva din această fotografie?
Dacă da, atunci postează un comentariu şi uimeşte vizitatorii!
Dacă nu, rămâi filozof!

3 comentarii:

Sa.Ai.O.Nara spunea...

He he he! Ca sa lamurim vizitatorii care vad kanji-urile... primul rand inseamna: Negasite in cuvinte si scrisori. Iar al 2-lea: Aratand direct spre mintea umana. :D Ehh... sa ne dam si noi mari ca stim kanji! :)))

Sa.Ai.O.Nara spunea...

Apropo despre poza cu domnul "Tufish". Ca sa nu raman 'filozoafa' spun ca: "Simplitatea ofera senzatia de calm spiritual. Si ca nu trebuie sa impresionezi prin obiecte ci prin cultura si prin aspiratii. Aspiratiile definesc caracterul unei persoane." Deci ma fac calugar zen :))! Clar! am inclinatie :D

Anonim spunea...

comentariul 2 imi place,primul mai puti ca tre sa-ncep sa ma gandesc si s-asa ma doare capul.
GENAU! adicatelea exact, unul din primele cuvinte invatate.
Cata dreptate are gheisa filozoafa.
sa stii ca n-am zis-o la misto.